donderdag 30 januari 2014

Omslagdoek klaar

Eindelijk is die dan af, en wat ben ik er blij mee. Nooit gedacht dat ik zoiets kon en het is me toch maar gelukt. Vorige maand begonnen met haken en nu een omslagdoek gemaakt die zowel gebreit als gehaakt is.

Gisteren dan begonnen met haken. Eerst rondom met vasten maar vond het eigenlijk te kaal. Dus daarna nog 2 toeren gedaan met andere steken en toen was ik tevreden. Zie hieronder de foto's





Nadat het helemaal afgehaakt was, moest ik nog franjes erom heen knopen. Ook een karwei maar  dat is ook gelukt en nu is die dan helemaal af. En de omslagdoek is heerlijk warm. Heerlijk met dit  koude weer. 




En uiteraard kan het ook nog als sjaal gebruikt worden. Dus hij is multifunctioneel, heb er zowel buiten als binnen plezier van.


Wil je de omslagdoek ook maken, kijk dan hier  Aan het breischema heb ik me helemaal gehouden
hoewel ik wel meer dan 200 steken op de pen had. Het haken van de rand heb ik een eigen
invulling gegeven en 3 toeren gedaan.


En nu verder met mijn volgende project. Heb nog aantal zpagetti garen hier liggen en wil proberen hier zelf een mandje van te maken, zodat mijn garen hierin kan liggen. Ziet er wat netter uit dan al dat losse garen op tafel. Word vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten